Feeds:
Indlæg
Kommentarer

Archive for januar 2013

Mere om thé og sundhed… :

“GROWING 10 YEARS YOUNGER?

Real tea can’t make you grow younger. But it contains so much antioxidants (in the form of flavonol) that it has a youth-ing effects. According to the 2007 US Department of Agriculture Database, which compares nearly 400 foods for their flavonoid content, green tea contains the highest level of antioxidants amongst fruits and vegetables.

ONE gram of green tea contains 127 milligrams of antioxidants, equivalent to the amount of antioxidants found in 500 grams of red wine and 1000 grams of apples!

Think about it. Antioxidants keep free radicals at bay and perform healing at the deepest cellular level. Here are just a small selection of the health benefits it brings:

  • Burn fat.
  • Improve exercise stamina
  • Sooth stress
  • Boost brain power. Improve concentration
  • Boost immunity
  • Prevent and treat cancer
  • Protect from heart attack and stroke
  • Prevent and treat diabetes
  • Build bones

And the list gets longer each day…”

(cited from: http://www.amazing-green-tea.com/#sthash.2qzv5NPG.dpuf)

 

“NATURAL ELEMENTS AND NUTRIENTS IN GREEN TEA

Green tea is rich in natural elements and nutrients tha are good for health.”

See a LIST comparing Gyokuro / Sencha / Houjicha / Matcha  at:

http://www.hibiki-an.com/contents.php/cnID/10

 

Reklamer

Read Full Post »

Her til nytår taler mange at give helbredet et ekstra boost. Der kan grøn thé hjælpe en hel del. Jeg citerer lige et par uddrag af sund-forskning.dk og andre kilder (hvis jeg overtræder nogens copyright ved at citere, gør mig venligst opmærksom på det):

INGEN ENERGI, INGEN VIRKELYST – HVAD GØR JEG?

(…omtale af vitamin C… ) “Man har ligeledes fundet, at det aktive stof EGCG (epigallocatechin gallate), som findes i grøn te, stimulerer cellernes energiomsætning. Forskere har kunnet påvise, at ekstrakt af grøn te øger fedtforbrændingen i cellerne med over 30%.”

(Sund forskning, oktober 2012)

GRØNNE BLADE OG GUDEDRIK TIL DINE BLODKAR

“Grøn te er udelukkende lavet af blade fra Camellia Sinensis og indeholder mange kemiske forbindelser, herunder store mængder polyfenoliske stoffer, specielt flavonoider. Catechiner udgør de vigtigste flavonoider. Catechiner udgør op til 25% af tørvægten af friske teblade. Catechinindholdet kan dog variere betydeligt, af hængig af tesort, vækstbetingelser, årstid, lys og højde over havoverfladen. (…)
Grøn og sort te behandles forskelligt, og derfor er der også stor forskel på indholdet af de aktive ingredienser. Til grøn te anvender man friske teblade, som varmebehandles med damp, hvilket øger holdbarheden og til en  vis grad bevarer de aktive stoffer. De vigtigste aktive stoffer er catechiner. (…)
(…undersøgelse hvor…) undersøgt i Japan på 40.530 voksne japanere, hvor fem kopper te daglig eller mere viste en signifikant reduceret dødelighed på 16% ifh til personer, der drak én kop grøn te dagligt. Ud over den lavere dødelighed var der også en reduceret forekomst på 26% af hjerte-kar-sygdomme. Der var 51% lavere risiko for en blodprop i hjernen, (…).”

(Sund forskning, Forår 2010)

KOST MOD KRÆFT

“Da vi analyserer forskellige typer grøn te, opdagede vi, at det var meget forskelligt, hvor meget EGCG der blev afgivet under brygningen (Figur 27), og at den grønne te fra Japan som regel indeholder langt mere EGCG end grøn te fra Kina.”

(Kost mod kræft, Kap. 10 om grøn te, Richard Beliveau & Denis Gingras, People´s Press)

 kh Ulla

Read Full Post »